” Salgs og Leveringsbetingelser

Thy Specialhandel
v. Ole Andresen

Bredgade 151
7760 Hurup Thy
Danmark

info@thyspecialhandel.dk.prolinux101.curanetserver.dk
Tlf. 28 19 09 23

CVR-nr. 40446486

Bestilling og Betaling

Du vælger de varer, som du vil købe og ligger dem i “indkøbskurven”. Når du er klar til at bestille, så skal du klikke “Gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsmetode og vælger leveringsmetode. Derefter bekræfter du dit køb.

Du kan betale med følgende kort:

  • VISA/ Dankort
  • VISA
  • Diners Club
  • Mastercard
  • JCB
  • America Express

Vi trækker først pengene, når varerne er afsendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet. Der tages ikke kortgebyr, når du handler hos os.

OBS. vi tager forbehold for midlertidige udsolgte vare og tillader os at afsende resterende dele af ordren, medmindre det noteres i kommentarfeltet at dette ikke ønskes.

Kvittering for modtagelse af orde og ordrebekræftelse

Når du bestiller en vare hos os, modtager du en e-mail kvittering (ordrebekræftelse) for vores modtagelse af din ordre. Der er herved indgået en bindende købsaftale med os.

Fragt priser (Danmark)

Vores priser på fragt er beregnes per vægt til Postnord udleveringssted (maksimum vægt 20 kg) eller til hjem adressen. Det vælger du selv og betaler derefter.

Vi sender vores pakker med Postnord, og kunden kan altid følge pakken via tracking nr.

Afhentning i vores butik er naturligvis gratis. Vælg blot afhentning i butik. Det betyder at man selv afhenter sin pakke fysisk i vores butik I Hurup Thy. Vi tilbyder gratis udbringning i postnr. 7760 og 7770, typisk efter kl 17 eller før 9, ring venligst, hvis der er et særligt ønske. Husk venligst også at skrive leveringsdag i “noter”.

Leveringstiden i Danmark er typisk 2-4 hverdage. Bemærk at forretningen er lukket om onsdagen og der derfor ikke sendes varer denne ugedag. Alle vores pakker er forsikret og med track og trace-nummer. Ved afsendelse af din pakke vil du modtage tracking-nummer. 

14 dages returret

Når du handler online hos os har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit køb, og derefter returnere varer til os. Din returret løber fra den dag du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Du må kun håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varens kvalitet og egenskaber. For at udøve fortrydelsesretten, bør du sende en utvetydig erklæring via e-mail indenfor 14 dage efter modtagelsen af varen. Forvent ikke svar tilbage.

Bemærk! Chokolade tages ikke retur, medmindre det er beskadiget eller dårligt. 

Retur

Hvis du fortryder dit køb skal varerne sendes til adressen:

Thy Specialhandel
v. Ole Andresen

Bredgade 151
7760 Hurup Thy
Danmark

Du skal sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken / varerne indtil vi modtager den. Så behold postkvittering og tracking-nummer. Du skal betale omkostningerne ved tilbagelevering af varerne, når du fortryder.

Vigtigt. Vi forventer, at du returnerer så hurtigt som muligt efter du har givet meddelelse herom, og du skal returnere dem indenfor 14 dage. Vi besvarer ikke retur mails. Det er blot en hjælp for os, at vide at der kommer varer retur.

Vi anbefaler at sende retur med Post Nord eller lign. som har track & trace nr. Det er købers eget ansvar, hvis pakker ikke kommer retur hertil indenfor returfristen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt COD, og vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Vi modtager heller ikke varer som skal afhentes i pakkeshop.

Dokumentation af dit køb og returnering formular

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, faktura eller anden dokumentation for dit køb. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får udbetalt det beløb, som du har betalt til os ved købet. (gælder ikke fragt) Har du for eksempel betalt med kort, udbetales købesummen til betalingskort, som du brugte til køb.

Bemærk: Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis produktet er forringet fordi:

  • Du har taget varen i brug.
  • Den er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for det.
  • Du har håndteret varen på anden måde end det var nødvendigt for at du kan bestemme egenskaber og kvalitet.

Reklamation – hvis der er noget galt med produktet

Dit køb er omfattet af købeloven. Det betyder at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, at du enten kan have en defekt vare, repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

  • Du skal kontakte os inden “rimelig tid”.
  • Du skal reklamere inden “rimelig tid” efter at du har opdateret manglen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til info@thyspecialhandel.dk.prolinux101.curanetserver.dk. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner.

Produktet skal efter aftale sendes til:

Thy Specialhandel
v. Ole Andresen

Bredgade 151
7760 Hurup Thy
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Ved begrundet klage refunderer vi rimelig fragtomkostninger. Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen tilbage til os. Ellers skal du afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger for returnering af varen efter undersøgelsen. Husk at varen altid skal være i god emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har ansvaret for pakken / varen op til vores modtagelse. Så behold postkvittering og tracking-nummer. Bemærk vi modtager ikke pakker sendt COD eller lignende.

Der er i Januar 2016 vedtaget ny lovgivning ift. forbrugerklageloven. I tilfælde af reklamation eller andet vil vi altid hjælpe. I tilfælde af at parterne ikke kan blive enig henviser vi til EU kommisionens hjemmeside – Online Dispute Resolution > http://europa.eu/consumers/odr/.